min synopsis

RAMMENhvor er vi henne?
Jeg er underviser på GF 2 maler og kontaktlærer der. Det vil sige jeg har mine elever i alle fagrelateret fag, også i de teori tunge fag såsom materiale lærer og farve lærer. Mine elever forudsætninger er meget forskellige, lige fra bogligt meget stærke, har stx, hf eller fra job som har højt status til elever som har måske 2 års folkeskole bag sig.

UDFORDRINGENhvad er udfordringen eller  Visionen?
Visionen er at skabe online socialisering, fællesskaber hvor der er rum til alle . Udfordringen er at der er store forskelle på elev forudsætninger, så kan man ved hjælp af difrencering og ved hjælp af digitale medier nå flere og måske alle elever

Hvordan viser udfordringen sig? Eller hvad er din vision?

Udfordringen viser sig ved at nogen elever viser modstand mod læring (hvorfor skal vi lave dette osv.) og finder hurtigt deres telefon frem og bliver inaktive. Senere når vi skal bruge det aktivt, er de ikke forberedte og kommer yderligt bagud. Eleverne har motivation for at starte på GF 2 maler. Men fastholdelsen af denne motivation kan være en stor udfordring.

HVORFOR ER DET INTERESSANT?
Hvori ligger din interesse i at få håndteret udfordringen/visionen?

Det er interessant at se om man skabe en gennemskuelighed for alle elever så der bliver mere tid til de elever der har brug for dette , hvordan får  vi øget kvaliteten i undervisningen,  så vi får alle med. målet er at deltagerne bliver de aktive

TEORI hvilken teoretisk tilgang tænker I at det vil være muligt at undersøge udfordringen med?

Jeg vil gerne tage udgangs punkt i Gilly Salomons model for e-læring med de fem trin.            

 

HVORDAN VIL DU UNDERSØGE/AFPRØVE DET?

Jeg vil undersøge om et digitale medier som Thinklink kan bruges som værktøj til at differentiere min undervisning. så det giver mere tid til de svage elever. når man har 20 elever vil det være svært at nå alle, det går tit udover kvaliteten i undervisning og dem der lider under dette er oftest de bogligt svage elever, ved inkludere digitale medier i undervisningen kan man styrke alle elever, forstået på denne måde! de stærke skal sku nok klare sig som udtalt af vores alle sammen Kim Larsen, mellem gruppen vil have brug for en kort instruktion for derefter at være selv kørende, det vil frigive en masse til den sidste gruppe så læren kan have Focus på det. Lige netop Thinklink har mulighed for at bruges interaktivt og dermed skabe det momentum.

AFGRÆNSNING

Jeg vælger ikke at beskæftige mig med Illeris læringsteori, men alene differentiering som motivationsfaktor

LITTERATURLISTE

En pædagogisk model til e-læring: "The five-stage model of online learning" af Gilly Salmon

 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

didaktiske overvejelser

under udarbejdelse