så kom jeg lidt igang puha
DEP modul 4
Fra teori til praksis en synopsis på modul 4 digitek lavet af Henrik Svensson.
Hvad er min udfordring:
Når mine elever skal have eksempelvis materialelære kan de have svært ved at se formålet med dette, og dermed også forstå emnet. Mine elever er typisk ikke bogligt stærke, og vil helst bare male. I øvrigt er deres forudsætninger meget forskellige, de fleste har dog en tilgang til diverse digitale platforme og tilgår dem med deres telefon, kunne man evt. det som udgangs punkt til at gøre læring sjovt og synlig.
Hvorfor:
For at skabe sammenhæng mellem deres verden og den verden de er ved at blive en del af
Teori
Jeg vil gerne tage udgangs punkt i Gilly Salomons model for e-læring med de fem trin. og lave et storibord for at imødegå udfordringer og have overblik hvor skal vi hen osv.
Men jeg mener ikke at man i den sammen hæng ikke kan lade være med inddrage Knud Illeris lærings trekant for forståelsen af man ikke kan have læring uden at inddrage indhold, drivkraft og samspil.
Hvordan:
Foreløbig jeg har kigget ind på at bruge den platform der hedder Thinklink som kunne bruges som et digitalt forum læring, forståelse i elevernes øjenhøjde
Afgrænsning:
Litteraturliste:
Kommentarer
Send en kommentar